Hvem er vi

Børnehaven Kridthuset er en kommunal daginstitution, der er normeret til 14 vuggestuebørn i alderen 0-3 år og 74 børnehavebørn i alderen 3-6 år. Institutionen er bygget i 2015 – og ligger i forlængelse med Løgstør skole. Helt moderne og indrettet med så fine lærings/legemiljøer, hvor alt er tilgængeligt lige fra musikinstrumenter til diverse kreaaktiviteter - intet er utilgængeligt.

Vi har forskellige områder som vi prioriterer højt, men vi sørger for at udgangspunktet er vores læreplaner med fokus på det hele barn.

·         Musik – Hver morgen har vi fælles morgensang i vores store flotte fællesrum. Derudover har børnene musik på deres stuer. Musikinstrumenter er altid tilgængelige i både vuggestue og børnehave.

·         Motorik – Vi har et motorikrum med en klatrevæg i både vuggestue og børnehave. Vi bygger motorikbaner i hele huset, og kører løbehjul og leger og løber. Ligeledes har vi alle motoriske muligheder udefor på legepladsen og i nærmiljøet.

·         Natur – Vi nyder naturen på både legepladsen med skov, bålplads, boldbane, forhinadringsbaner mmm og i det lokale miljø.

Sprog -  Vi arbejder målrettet med at styrke børnenes lyst til at tale og lytte. Vi bestræber os på at styrke børnenes sproglige opmærksomhed.

Fundamentet i vores daglige virksomhed er lovgivningen inden for børnepasningsområdet, og Vesthimmerlands Kommunes børnepolitik.

Kom og besøg os, så vil du opleve det mest fantastsiske hus.......